بازاریابی دیجیتال چیست؛ 17 روشی که هر بازاریاب دیجیتال باید بداند

۶۶ بازديد
در مقاله بازاریابی چیست ، ما بازاریابی را از دیدگاه بزرگان علم بازاریابی به تفصیل بررسی کرده ایم. بازاریابی دیجیتال به طور طبیعی نوعی بازاریابی است که به صورت دیجیتالی و به طور کلی در اینترنت انجام می شود. بازاریابی دیجیتال به کلیه فعالیت های آنلاین شما برای جلب مشتری در تجارت شما اشاره دارد. مشاغلی که از نفوذ کانال هایی مانند جستجوی گوگل ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل ، وب سایت و ... برای جذب مشتری خود استفاده می کنند ، بازاریابی دیجیتال انجام می دهند. در این مقاله ، ما روش های بازاریابی دیجیتال را معرفی می کنیم و هر یک را توضیح می دهیم.

واقعیت این است که فعالیت افراد در دنیای اینترنت نسبت به 12 سال گذشته دو برابر شده است. درصد زیادی از این زمان صرف خرید و فروش محصولات و دریافت خدمات می شود ، که طبیعتاً تأثیر مشاغل آفلاین را کاهش می دهد. می توان گفت که بازاریابی به معنای جذب مشتری در مکان مناسب و در زمان مناسب است. این مکان درست در بازاریابی دیجیتال حوزه وسیعی به نام اینترنت را در بر می گیرد و در هر زمان قابل انجام است.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال تمام تلاش های بازاریابی را با استفاده از دستگاه های الکترونیکی یا اینترنت در بر می گیرد. مشاغل از کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل و سایر وب سایت ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده استفاده می کنند.

در حالی که بازاریابی سنتی هنوز در تبلیغات چاپی ، ارتباطات از راه دور یا بازاریابی فیزیکی وجود دارد ، بازاریابی دیجیتال می تواند به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام شود. این بدان معنی است که فرصت های بی شماری برای بازاریابی از طریق ایمیل ، ویدئو ، رسانه های اجتماعی یا وب سایت برای بازاریابی مارک ها وجود دارد.

از آنجا که بازاریابی دیجیتال گزینه ها و استراتژی های زیادی دارد ، می توانید خلاق باشید و بسته به بودجه خود از انواع روشهای بازاریابی استفاده کنید. با بازاریابی دیجیتال ، می توانید از ابزارهایی مانند داشبورد تجزیه و تحلیل برای نظارت بر موفقیت و بازگشت سرمایه برای کمپین های خود استفاده کنید ، که از عملکردهای سنتی بازاریابی - مانند بیلبوردها یا تبلیغات چاپی بهتر عمل می کند.

یک تجارت چگونه بازاریابی دیجیتال را تعریف می کند؟

بازاریابی دیجیتال به عنوان "استفاده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتالی متعدد برای برقراری ارتباط آنلاین با مشتریان" تعریف می شود. از خود وب سایت گرفته تا دارایی های تبلیغات آنلاین یک کسب و کار - تبلیغات دیجیتال ، بازاریابی از طریق ایمیل ، بروشورهای آنلاین و غیره - دامنه وسیعی از تاکتیک ها تحت چتر "بازاریابی دیجیتال" تعریف شده است.

بهترین بازاریاب های دیجیتال تصویر روشنی از دستیابی به اهداف خود از طریق کمپین های بازاریابی دیجیتال دارند. و بازاریابان بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود می توانند از طریق کانالهای رایگان و پولی از یک کمپین بزرگتر پشتیبانی کنند.

بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کند؟


از وب سایت شما گرفته تا سایر فعالیت های آنلاین شما برای شناسایی مارک تجاری شما ، از جمله تبلیغات گوگل ، تبلیغات دیجیتال ، بازیابی ایمیل ، بروشورهای آنلاین و موارد مشابه ، همه زیر چتر بازاریابی دیجیتال هستند. بهترین بازاریاب های دیجیتال تصویری واضح از دارایی ها و تاکتیک های تجاری خود دارند. در اینجا برخی از متداول ترین دارایی ها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال آورده شده است.

دارایی های
- وبسایت شما

- پست های وبلاگ شما

- کتاب های الکترونیکی

- اینفوگرافیک ها

- ابزارهای تعاملی

- کانال های شبکه های اجتماعی (فیس بوک ، لینکدین ، ​​توییتر ، اینستاگرام ، تلگرام و غیره)

- بروشورهای آنلاین

- ویژگی های خاص مارک تجاری شما (آرم ، فونت و ...)

روش های بازاریابی دیجیتال

1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بازاریابی دیجیتال - بهینه سازی موتور جستجو

SEO فرآیند بهینه سازی وب سایت شما به منظور دستیابی به یک رتبه بهتر در موتورهای جستجو است. اگر سایت بهینه شود ، میزان بازدید افزایش می یابد و مشتریان بالقوه و واقعی شما را به ارمغان می آورد.

این فرآیند وب سایت شما را بهینه می کند تا "رتبه بندی" بالاتری در صفحات نتایج موتور جستجو بدست آورد ، بنابراین میزان بازدید واقعی (یا رایگان) وب سایت شما افزایش می یابد. کانال هایی که از SEO استفاده می کنند شامل وب سایت ها ، وبلاگ ها و اینفوگرافیک ها هستند.

روش های زیادی برای استفاده از SEO برای افزایش کیفیت بازدید وب سایت در وب سایت وجود دارد ، از جمله:

سئو داخلی

این سئو داخلی در هنگام جستجوی وب سایت بر روی تمام محتوای "داخل صفحه" تمرکز می کند. با جستجوی کلمات کلیدی از نظر حجم و معنی این کلمات ، می توانید به س questionsالات مخاطبان پاسخ دهید و در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کنید.

سئو خارجی

SEO خارجی بر تمام فعالیت هایی که هنگام بهینه سازی وب سایت "خارج از صفحه" رخ می دهد تمرکز دارد. ممکن است این س askingال را بپرسید: "کدام فعالیت خارج از سایت می تواند بر رتبه من تأثیر بگذارد؟" پاسخ "پیوندهای ورودی" است که به آنها بک لینک نیز گفته می شود. تعداد ناشرانی که به شما ملحق می شوند و "قدرت" نسبی این ناشران بر رتبه شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما تأثیر می گذارد. با ارتباط با ناشران دیگر ، نوشتن پست های مهمان در این وب سایت ها (و لینک دادن به وب سایت خود) و جلب توجه خارج ، می توانید کلیک های لازم برای تبلیغ وب سایت خود را در SERP های مناسب دریافت کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.